fredag 18. mai 2018

Resten av bildene fra footoshooten med modell

Hele 17. mai har jeg sittet og redigert bilder og kost meg og endelig ble jeg ferdig med redigeringen av resten av bildene. Det har vært mye redigeringsarbeid i ettertid, men dette er jo bare gøy og jeg har lært mye av dette og det er jo meningen også, siden jeg jobbet med min første modell.

Jeg må si at jeg tror at jeg har klart jobben bra, men det er alltid noe jeg kunne blitt bedre på og det er

*Blikkontakt
Jeg tar for mange bilder i profil og må lære meg til å få modellen til å "komme inn i kameraet", som jeg liker å kalle det.

*Smil
Jeg er egentlig ikke så glad i smilebilder og det må jeg gjøre noe med. Jeg må få modellen til å snakke til kameraet og få frem flere typer smil.

*Nok bilder
Jeg må ta flere bilder fra hver sitting og med forskjellig utsnitt.

*Slappe av
Jeg må ikke være så stresset og nervøs når jeg jobber med mennesker. Jeg må lære meg å slappe av og få modellen til å slappe av.

*Bruke tid
Jeg må bli flinkere til å bruke mer tid på photoshooten og ikke være redd for at modellen skal bli overarbeidet. Det er viktig å ta pauser, selvsagt, men en må bruke tid på å fotografere

*Positurer
Jeg må sette meg inn i forskjellige positurer og ikke være redd for å gjøre feil, eller kreve for mye av modellen

*Bli tryggere
Jeg må bli tryggere når jeg jobber med modeller. Er jeg utrygg, eller synes det er ekkelt, må jeg kvitte meg med dette, da slike ting fort smitter over på modellen.

Så når det er sagt, her er bildene. Kom gjerne med litt konstruktiv kritikk. Det setter jeg veldig pris på.