søndag 13. mai 2018

På befaring

I dag har Glafo-bloggeren og assistenten hennes (les: ektemann) vært på befaring til neste helgs fotografering. Hun fikk et godt tips i en facebook-gruppe, da hun spurte etter litt rufsete steder å ta bilder av modellen(e) sin(e). Det er et godt stykke fra der vi bor, men hva gjør man ikke for kunsten?

Vi utstyrte oss med kaffe og nistemat og har tilbrakt mesteparten av dagen der. Jeg tok noen få testbilder. Problemet var nemlig at jeg valgte å ta med 70 - 200mm objektivet med påmontert telekonverter, da jeg ville se om jeg kunne fått tatt noen fuglebilder, men selv om det er et kjent fuglereservat der, fant jeg ikke en eneste dugendes fugl å fotografere, så jeg fotograferte døråpninger og vegger i stedet

Nå som vi skal til med del 2 av fotograferingen, er det å sette seg ned og kikke litt på poseringer og hva som kan passe med det som både fotografen og modellen tenker. Jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg vil ha det, men jeg skal tenke litt, så løsner det vel tilslutt.