søndag 9. oktober 2016

Ukens Utvalgte - En Fortryllende Have

I dag blir det bilder av en gammel, fantastisk hage. Denne hagen er i Rosendal, litt bortenfor huset der min mor bor. Det er sjelden en ser slike hager nå til dags. I byene er det begynnende fortetning og byplanleggerne snakker om at folk ikke kan regne med å ha hage i fremtiden.

Et hus uten en hage er ikke et hjem. Da er det bedre å bo i blokk. Tenk å kunne gå ut av døren og plukke et eple fra sitt eget epletre. Det er luksus det.

Nå er jeg ikke sikker på hvor gammelt dette huset er. Jeg vil tro at det er fra begynnelsen av forrige århundre. Den første som bodde der var en lensmann og derfor går denne hagen under navnet Politihagen for oss rosendølinger.

Nå er huset blitt til sommerbolig og har hage som strekker seg ned til sjøkanten. De som eier denne, har virkelig en skatt å ta vare på.

Måtte den aldri selges eller rives

Disse bildene er tatt for 10 år siden og det var før jeg lærte hva utbrendte bilder var, så dere får ha meg unnskyldt fordi den hvite himmelen på noen av bildene.