tirsdag 27. september 2016

Steinparken - Rennende vann

I dag blir det 3 bilder av rennende vann. Disse bildene ble tatt i Steinparken i 2006 og det var noen av de aller aller første den glade fotografen tok med sitt nye Canon EOS 350D.

Da jeg kjøpte dette kameraet, kjøpte jeg også en bok som omhandlet digital fotografering (husker ikke hva boken heter). Den fikk jeg mye hjelp av, men dessverre er denne boken gått tapt da kjelleren som den lå i fikk akutt oversvømmelse og alle bøkene/filmene og kassettene fikk vannskader.

Det er spennende med slike gamle bilder, de det er disse som startet reisen mot den digitale fotograferingens kunst. Jeg husker hvertfall at jeg var skikkelig imponert over meg selv fordi jeg klarte å få til den slørete effekten i vannfallet.

Kamerainnstillingene:

Blenderåpning: 20
Lukkerhastighet: 2sek
ISO: 100
Brennvidde: 300mm