fredag 30. september 2016

Soppedansen

Høsten er over oss til glede for noen og til sorg for andre. I dag er det sopp som står på fotomenyen. Disse bildene ble tatt for nøyaktig 10 år siden og har ligget og ventet på å få komme frem i all sin prakt.

Jeg husker den dagen med litt smertelig glede. Jeg krøp på alle fire rundt i baroniparken, på jakt etter fotomotiv. Dette var ikke det verste. Det verste med denne dagen, var at jeg kom hjem med hele 4 (!) flått på meg og jeg oppdaget det ikke før de hadde vokst seg ganske store og begynte å klø.

Heldigvis har jeg ikke fått plager av dette i ettertid og jeg kryper like mye rundt på bakken som for 10 år siden. Skal en kunne ta bra bilder, må man av og til ned på alle fire.

Det eneste som er litt dumt, er at jeg ikke er kvinne om å finne fluesopp. Noen sa at det var noen i Arboretet, men det var det ikke og jeg gikk rundt på kryss og tvers i flere timer for å finne en eneste liten fluesopp å fotografere.