mandag 18. juni 2018

Glafo tester Lumibox lysboks

På fredag kom det en spennende pakke til undertegnede: En lysboks. Jeg har tenkt lenge p å skaffe meg en, men hittil har det bare vært med tanken. Jeg ville sjekke litt rundt omkring og fant til slutt en lysboks som jeg tenkte kunne passe til mitt formål.

Jeg ble en smule skuffet og overrasket da jeg pakke den opp. Den var så ulik den som jeg bestilte at jeg en stund lurte på om jeg hadde fått fake merkevare, men da jeg kontakte butikken, bedyret de at dette var av merket Lumibox.

For å si det sånn, så er den grei nok til sitt bruk, men den mangler muligheten for å fotografere ovenfra og ned. Den gamle boksen hadde denne muligheten.

Jeg legger ved noen testbilder som jeg har tatt og en vurdering av produktet.

Først bildene







Merke: Lumibox

Str: 60cm

Integrert lys: Ja

Diffuser: Ja

Montering: Vanskelig i forhold til den eldre typen

Trinnløs regulering av lysstyrke: Ja

Mulighet for å fotografere ovenfra: Nei

Bakgrunner: Det følger med 1 hvit og 1 svart

Feste for bakgrunner: Borrelås

Positiv: Godt lys og ingen skygger. Det er også mulig å kjøpe egne tøystykker, montere borrelås og bruke disse som bakgrunner

Negativ: Vanskelig å montere, Bakgrunnene er umulige å få til å ligge flate. Alt for tykk papp. Den sorte bakgrunnen får lyse reflekser, derfor anbefaler jeg å heller bruke et tøystykke av fløyel. Det gir ingen reflekser.