torsdag 19. januar 2017

Recapture the Moment - Mor og Barn

Dette bildet har vært vist flere ganger her på bloggen. Det ble mye jobb med bildet for å få dette sluttresultatet. Som dere sikkert mistenker, er dette bildet tatt i Kolmården i 2009 (ingen overraskelse 😁) Bildet er KRAFTIG croppet. Dette gjør at oppløsningen på bildet er dårlig. Jo mer du cropper, jo mer blir pixlene tydelige. Bildet ble laget slik fordi jeg ville se hvordan resultatet ble og om jeg klarte å få frem stemningen som fantes i dette. Skal jeg være ærlig, er jeg svært fornøyd med sluttresultatet.

Det går fint å henge på veggen, men siden det er så tett croppet, blir 20*20cm det største formatet på rammen. Jeg håper at det finnes en nybakt mamma-gorilla i dyreparken i sommer, slik at jeg kan få litt bedre bilder.

Det som er gjort med bildet:

Cropping

Frilegging av selve motivet

Lysning av skyggene i ansiktet

Sort farge på bakgrunnen

Demping av lyse området på barnets hode

Lys-strimler, slik at pelsen på hodet til mammaen fikk en fin glød


Kamerainnstillinger

👉Kamera: Canon EOS 350D

👉Blender: f/3,5 (for lavt blendertall, men jeg var uerfaren...)

👉Lukkertid: 1/250sek

👉ISO: 200

👉Blenderkompensasjon: -0,7

👉Brennvidde: 200mm