mandag 9. januar 2017

Recapture the Moment

Dette bildet (oppløsningen er satt ned pga rettigheter) ble laget da jeg fikk min første Photoshop Elements. Jeg tror dette programmet var PSE5, så det er lenge siden. Jeg synes dette bildet har en fin sommerfølelse og det trenger vi nå når vi er midt på vinteren.

Det som er gjort her, er avansert, men jeg skal forsøke å forklare det på en nogenlunde forståelig måte.

Her har jeg jobbet i lag. Bildet består av 4 lag (hvordan du jobber i lag kommer i en senere tutorial:

Bakgrunnen

Sommerbildet

Sommerfuglene

Tekst



Det er brukt Perspective for å få til 3D-effekten, samt skygger for å gi bildet et ekstra piff. Sommerfuglene hører til i PSE og teksten er også laget i PSE.

Dette er noe av det første jeg lærte meg i PSE og en blir aldri helt utlært når det gjelder dette programmet. Det er alltid noe nytt å lære og du oppdager ting som du ikke visste du kunne gjøre engang.

Hvis du har lyst til å lage et liknende bilde, er det bare å smøre seg litt med tolmodighet. Tutorials vil komme litt senere.

Kamerainnstillinger:

Kamera: Canon 350D

Blender: F/11

Lukkerhastighet: 1/180 sec

ISO: 100

Blenderkompensasjon: -1

Brennvidde: 31mm